Početkom aprila, švajcarska kompanija Designwerk Products AG iz Winterthura, specijalizovana za konverziju kamiona s dizel pogonom u potpuno električni, saopštila je da je uspešno protekao prvi mesec redovne eksploatacije njenog modela Futuricum Logistics 18E – solo kamiona s trenutno najsnažnijim električnim pogonskim sklopom i najvećom autonomijom u Evropi.
Futuricum Logistics 18E je nastao od velikoserijskog Volvoovog dvoosovinskog solo kamiona FH, u koji su, umesto dizel motora i drugih komponenata pogonskog lanca ugrađena četiri elektromotora ukupne snage 500 kW (oko 680 KS), jednostepeni menjač i četiri paketa litijum-jonskih baterija od po 170 kWh (ukupnog kapaciteta 680 kWh), koji ovom vozilu omogućavaju da ez dopunjavanja prevali od 700 do 760 km. ahvaljujući linearnom o rtnom momentu, sva snaga je direktno raspoloživa i pri kretanju i pri zaustavljanju, dok rekuperacija energije kočenja omogućava pogonskom sistemu da postigne visoku efikasnost.
Po navodima Designwerk Productsa, za punjenje aterija do punog kapaciteta, priključivanjem na punjač s naizmeničnom strujom snage 44 kW, potre no je 14 i po sati, a ako se vozilo priključi na punjač jednosmerne struje od 150 kW za dopunu do 80 odsto kapaciteta potrebna su tri sata.
Kupac prvog Futuricum Logistics 18E je švajcarska kompanija za prevoz i distri uciju ekspresnih i paketnih pošiljki DPD, koja ovo vozilo ukupne mase 19 tona, sa nadgradnjom za manipulaciju smenjivim kontejnerima, koristi za svakodnevne ture između svog skladišta u Möhlinu (20 km od Bazela) i sortirnog centra u Buchsu (40 km od Ciriha). DPD planira da novajlija pređe najmanje 80.000 km godišnje, a da u poređenju s ekvivalentnim kamionom na dizel, ovaj „elektrifikovani“ smanji emisiju ugljen-dioksida za oko 90 kilograma na 100 km, odnosno 72 tone godišnje. a poređenje, prema „matematici“ Federalnog zavoda za životnu sredinu, to odgovara „otisku“ CO2 koji godišnje ostavi 13 žitelja Švajcarske.
Kompanija Designwerk Products AG je formirana 2017- e, a u pravi posao praktično uvedena 2019. Naziv njenih „elektrifikovanih“ kamiona Futuricum je omaž pionirima u konstrukciji vozila iz Ciriha, jer je deo imena – Turicum – rimski naziv za Cirih. U redovnoj eksploataciji je dvadesetak kamiona pod ovim brendom, ali su am icije mnogo veće da u skoroj udućnosti godišnje proizvodi do 200 potpuno električnih vozila. a konverziju u potpuno električni pogon se pretežno koriste kamioni iz Volvoovih familija FM, FH i FMX. U ponudi je već nekoliko modela solo dvo i troosovinskih komunalnih i distri utivnih kamiona ukupne mase 18/19 i 27/28 i 32 tone, a od maja 2019. i tegljač sposo an da vuče ukupnu masu od 40 tona, za distri utivni transport, ne samo lokalni već i međugradsko/regionalni. Krajem avgusta prošle godine Designwerk Products AG je započeo
partnerstvo i sa Daimler Trucksom, kojom je predviđeno da u paletu svojih proizvoda, namenjenih, pre svega, komunalnim uslugama, uključi šasiju s niskim ulaskom zasnovanu na Mercedesovom solo kamionu Econic.
Izvor: https://logistikaitransport.com/transport-i-distribucija/elektricni-kamion-s-najsnaznijim-pogonom-i-najvecom-autonomijom-u-redovnoj-eksploataciji/

https://naucnenovosti.me/wp-content/uploads/2021/03/kamion.pnghttps://naucnenovosti.me/wp-content/uploads/2021/03/kamion-150x150.pngadminTehnologijaPočetkom aprila, švajcarska kompanija Designwerk Products AG iz Winterthura, specijalizovana za konverziju kamiona s dizel pogonom u potpuno električni, saopštila je da je uspešno protekao prvi mesec redovne eksploatacije njenog modela Futuricum Logistics 18E – solo kamiona s trenutno najsnažnijim električnim pogonskim sklopom i najvećom autonomijom u Evropi. Futuricum Logistics...Naučne Novosti