„Solarno“ mlazno gorivo

Projekat SOLAR-JET, koji finansira EU, uspješno je predstavio proizvodni put za dobijanje kerozina, i to samo od ugljen-dioksida i vode, uz pomoć solarne energije. Ovo je prvi put da se sintetizovalo „solarno“ mlazno gorivo, što može izazvati revoluciju u avijaciji. Međutim, ono što je najvažnije, ovaj proces se može iskoristiti za dobijanje i drugih vrsta goriva, kao što su benzin, dizel ili vodonik.

Nekoliko značajnih istraživačkih organizacija, kako akademskih tako i industrijskih (ETH Zürich, Bauhaus Luftfahrt, Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR), ARTTIC i Shell Global Solutions) radilo je na izučavanju termohemijskih reakcija vođenih pomoću koncentrovane solarne energije. Ova nova tehnologija solarnog reaktora je pionir u proizvodnji tečnih ugljovodoničnih goriva, koja nude održivost saobraćaja u budućnosti.

 

„Solarno“ mlazno gorivo

Izvor: www.sciencedaily.com (pogledati animaciju: SOLAR-JET )

U sektoru avijacije sve više dolaze do izražaja problemi vezani za životnu sredinu i bezbjednost i snabdijevanje gorivom, tako da je bilo potrebno naći neko alternativno rješenje, objašnjava dr Andreas Sizmann, koordinator projekta. On dalje navodi da je ovo prvo rješenje za dobijanje „solarnog“ kerozina zasnovano na dokazanom konceptu, i da je projektom SOLAR-JET istinski obezbijeđeno održivo dobijanje goriva.

Projekat SOLAR-JET se zasniva na inovativnom procesu i tehnologiji koja koristeći koncentrovanu solarnu energiju  prevodi ugljen-dioksid i vodu u takozvani „sintetički gas“.  Ovo se postiže pomoću redoks ciklusa koji se odvija na metal-oksid materijalu, pri visokim tempetarurama. Ovaj sintetički gas, zapravo smješa vodonika i ugljen-monoksida se na kraju konvertuje u kerozin komercijalnom Fischer-Tropschovom tehnologijom.

Profesor Aldo Steinfeld, koji se bavi fundamentalnim istraživanjima i razvojem solarnih reaktora na ETG Zürich, objašnjava da ovaj solarni reaktor posjeduje tehnologiju koja ima poboljšan prenos toplote i brze reakcije, što je glavno u maksimizovanju konverzije energije.

Iako je redoks ciklus na solarni pogon za proizvodnju sintetičkog gasa još uvijek u ranoj fazi razvoja, on ima potencijal da obezbijedi sigurno i održivo dobijanje kerozina. Štaviše, kerozin dobijen preko Fischer-Tropschove tehnologije je već odobren za aviosaobraćaj.

EU je pokrenula sedmogodišnji projekat Horizon 2020 čiji će prioritet biti pronalaženje novih održivih izvora energije. Evropska komisija planira da uloži 732 milona eura za dvogodišnja istraživanja u ovoj oblasti.

 

Izvori: Europa.eu, SOLAR-JET, ScienceDaily

 

Priredio: Jovan Adžić

https://naucnenovosti.me/wp-content/uploads/2014/05/solarnogorivo.jpghttps://naucnenovosti.me/wp-content/uploads/2014/05/solarnogorivo-150x150.jpgadminHemijaSOLAR-JET,„Solarno“ mlazno gorivoProjekat SOLAR-JET, koji finansira EU, uspješno je predstavio proizvodni put za dobijanje kerozina, i to samo od ugljen-dioksida i vode, uz pomoć solarne energije. Ovo je prvi put da se sintetizovalo „solarno“ mlazno gorivo, što može izazvati revoluciju u avijaciji. Međutim, ono što je najvažnije, ovaj proces se može...Naučne Novosti